reklama

Všechny celebrity na té správné adrese

Středa 22.05.2024

Všechny celebrity na té správné adrese

reklama

Známé české ženy přišly podpořit myšlenku AKO ČR, která se snaží zkvalitnit služby českých salonů krásy

Čvn 25, 2023 | Lifestyle, Nejnovější

reklama

Asociace kosmetických oborů ČR vznikla v období pandemie s cílem pomoci zavřeným kosmetickým salonům. Zakladatelky Monika Kubová Dvořáková a Pavlína Kučerová v té době pomáhaly podnikatelkám v rámci svých firem, což bylo z hlediska komunikace se státními orgány nedostačující, a proto vzniklo AKO ČR. V minulém roce pak došlo k připojení Asociace kadeřníků a staly se tak nejsilnější nezávislou organizací v rámci kosmetických oborů na českém trhu. A to dokonce tak silnou, že na 15. 9. 2023 připravují AKO Beauty kongres, který je nejočekávanější událost roku v profesionální péči o tělo a AKO ČR jej pořádá pod záštitou Hospodářské komory ČR.

AKO ČR vznikla sice už v období pandemie, ale oficiálně svoji činnost veřejnosti představila až nyní a to ve velkém stylu. Na tiskové konferenci totiž její zakladatelky oznámily nejen svoje vize a poslání AKO ČR jako takové, ale hlavně ohlásily konání již zmiňovaného AKO Beauty kongresu, který nemá v Čechách obdoby. „V naší zemi je časté, že se pořádají kongresy pořádané jednou firmou. Ale zatím v ČR nebyl kongres, kde by bylo možné seznámit se s více značkami či firmami a vyzkoušet více produktů. Beauty kongres je proto první akce u nás, kdy nebude žádná firma hrát prim, ale může se zúčastnit jakákoliv firma, která má co dočinění s kosmetickými a kadeřnickými obory. Účastnici tak uvidí takový průřez vším, co tyto obory obnáší,“ vysvětlila jedna ze zakladatelek AKO ČR Monika Kubová Dvořáková. Její kolegyně Pavlína Kučerová pak doplnila motto kongresu: „Letošní první ročník nese podtitul, na podnikání nejste sami, což vysvětluje úplně vše.“  Cílem AKO ČR je totiž mimo jiné  ulehčit všem podnikatelům v kosmetických a kadeřnických oborech jejich podnikání. Členové AKO ČR se tak mohou v klidu soustředit na svůj obor a v dalších oblastech, které s jejich podnikáním souvisí, jako na příklad právní poradenství, marketing či práce se zákazníkem, jim poradí a pomůže právě AKO ČR.  

Podpořit tuto skvělou myšlenku a popřát štěstí zářijovému AKO Beauty kongresu přišla celá řada známých dam, které svěřily, jaké jsou jejich zkušenosti s péčí v kosmetických a kadeřnických salonech.

Houslistka a členka tria Inflagranti  Markéta Muzikářová se salony příliš dobrou zkušenost nemá. „Nerada navštěvuju kosmetické salóny, ale  myslím si, že když jsem tady od zakladatelek AKO ČR dostala doporučení, tak se to změní. Ono to začalo už tím, když jsem byla malá holčička, bylo mi šest let a zakládala jsem si na tom, že mám dlouhé vlasy. Přišla do kadeřnictví, a oni mě tam nechtěně a omylem ostříhali. A to samé se mi stalo, když jsem točila s Inflagranti první desku. Tak mě velmi renomované kadeřnictví hodně zklamalo – ostříhali mě na krátko a poničili mi vlasy. Takže od té doby mám trauma navštěvovat kadeřníka a podobné další služby,“ vysvětlila česká Vanessa Mae. Spíše než na recenze a dobrý marketing pak dá na osobní doporučení. „Na doporučení od konkrétních lidí pak jedu za službami klidně kamkoliv, i když to mám trochu z ruky,“ uzavřela.

Ani zpěvačka Linda Finková nemá se salony příliš dobrou zkušenost, proto se prý věnuje hlavně domáčí péči a salony navštěvuje velmi sporadicky. „Kdysi ještě za ´totáče´mi moje babička řekla, že když jsem začínající zpěvačka, měla bych si dojít kadeřníkovi. A tak mi tam udělali trvalou, spálili mi moje krásné vlasy dlouhé po zadek a já je musela ostříhat. A tak jsem svojí kariéru začínala jako zpěvačka ostříhaná na ježka. Podobné zkušenosti se pak ještě v životě několikrát zopakovaly, proto jsem k salonům skeptická,“ uzavřela hlasová koučka a pedagožka Pražské státní konzervatoře.

Naopak bývalá hlasatelka a moderátorka Hana Heřmánková je pravidelnou návštěvnici salonů a dokonce je jednomu věrná už více než dvacet let. „Já jsem velmi konzervativní a chodím pořád ke stejné kadeřnici do stejného salónu. Miluju masáže, ale málokdy si je dopřeju, a miluju chodit na kosmetiku, ale také to není zase tak často,“ vysvětlila manželka herecké legendy Karla Heřmánka a  dodala, že sice o sebe umí pečovat i doma, ale kvalitní péči v salonu nic nenahradí. „Umím si představit i péči bez salónu. Umyju si hlavu a na obličej si dám led. Ale péče v salonu je pro mě něco navíc. V tu chvíli, když vejdu do salonu a začne péče, můžu být sama se sebou. Zavřu oči a přemýšlím o svých věcech, mám vypnutý telefon a je to moc příjemné. Ale nikdy nespím, mohla bych chrápat a to by nebylo vhodné,“ uzavřela se smíchem Heřmánková.

Péči s kosmetických a kadeřnických salonech si dopřává i herečka a zpěvačka Bára Kodetová. Razí však heslo, že ne vše drahé musí být zákonitě nejlepší. „Kdysi dávno byly moje zkušenosti se salony špatné. V období, kdy jsem točila film Učitel tance, jsem chtěla mít kudrnaté vlasy, a tak jsem díky trvalé přišla o polovinu vlasů. Ale to už je dávno. Dnes si myslím, že to kolik to stojí, není záruka toho, že je to kvalitní nebo naopak. Já mám kadeřnici, která hodně hledá, experimentuje a vychází z přírodních přípravků a je to skvělé,“ vysvětlila manželka houslového virtuose Pavla Šporcla.

Ani Regina Řandová není výjimkou a kosmetické a kadeřnické salony navštěvuje velmi ráda. Je to pro ní prý dokonce až intimní záležitost. „Já jsem také velmi konzervativní, takže mám pocit, že musím s kosmetičkou nebo kadeřnicí mít úzký vztah, protože vám jde na tělo. Je to vlastně jako když jdete ke gynekologovi. Proto když to není nutné, tak salon neměním,“ popsala herečka známá hlavně z legendárního filmu Bota jménem Melichar, která je nyní už dvojnásobnou babičkou. A dodala, že za život vystřídala jen dvě kadeřnice a s tou současnou jsou dokonce kamarádky. „Chodíme spolu na golf a ona se na mě vždycky jen tak podívá a řekne, že už je třeba zajít k ní do salonu a rovnou na greenu si domluvíme termín, a já si pak u ní ty dvě hodiny prostě užiju a maximálně jí důvěřuju,“ uzavřela.

Naše nejznámější plus size modelka Natálie Debnárová se také pravidelně svěřuje do rukou odborníků. „U ženy, která je vidět tak jako já, je normální, že navštěvuje kosmetická a kadeřnická studia. Proto ani já nejsem výjimkou. A mnohdy samozřejmě nabídka a servis neodpovídá tomu, co je inzerováno. I když moje zkušenosti jsou převážně dobré. Ale další věc je, že si tady u nás v Čechách všímám toho, že klientka, když je spokojená, tak taky nedává zpětnou vazbu a neposkytne hodnocení. Takže si myslím, že tohle bychom měly jako klientky určitě dohnat. Myslím si, že zpětná vazba pro dané studio je velmi důležitá,“ svěřila svoje zkušenosti modelka.

Přední česká dabérka Miriam Chytilová byla pravidelnou návštěvnicí salonů před tím, než se jí narodily dcery. Od té doby prý bojuje s časem. „Já jsem principiálně ´lempl´ a taky bojuju s časem. Takže jakákoliv péče, jen to že se mám odlíčit, je pro mě hrozné. Ale uvědomuji si, že bych od AKO ČR uvítala, aby zachytili nějakou realitu, protože když člověk hledá třeba dobrou kosmetiku, tak je těžké se zorientovat v tom, co je dobré, a co není. Navíc si myslím, že když se někomu stane v salonu nesprávná věc, tak je strašně potřeba, aby se měl člověk na koho obrátit,“ svěřila svoje pocity při hledání kvalitního salonu dvorní dabérka Jennifer Aniston.

Negativní zkušenost v tomto směru má Kristýna Janáčková. „Když jsem se přestěhovala v roce 2006 do Prahy, tak jsem se rozhodla, že o sebe budu i více pečovat. A šla jsem na doporučení do jednoho salonu. Ale už od začátku jsem tam měla takový divný pocit, jakoby tam nenastoupili profíci, ale někdo kdo se to teprve učí. A taky to nedopadlo dobře. Na jedné tváři se mi udělaly pupínky, na které jsem před tím netrpěla. A když jsem se tam vrátila s reklamací, tak mě odbyli tím, že je to moje vina, protože nemůžou za to, jakou mám pleť. A protože si myslím, že v salónech mají být odborníci, kteří poznají, co vaše plet potřebuje, tak jsem z toho byla špatná,“ svěřila herečka, které prý pak dlouho trvalo, než se jí pleť zahojila. Na hýčkání v salonech prý ale nezanevřela, jen je ostražitější.  „Určitě vítám inciativu AKO ČR, protože internet umí skvělý marketing, ale realita bývá mnohdy odlišná a ceny vysoké,“ svěřila dvojnásobná maminka, která na podzim připravuje vydání nové knihy.

Hanka Kynychová začala kosmetické salony navštěvovat už v osmnácti letech, když ještě bydlela v rodné Kroměříži. „Měla období, kdy jsem byla opravdu poctivá a chodila jsem pravidelně. Pak přišly děti a trochu jsem to šidila. Ale na co jsem opravdu přísná, tak to jsou věci, které si nechám doporučit na domácí péči. To pak opravdu dodržuji. A jednou za čas si dopřeji i péči v salonu, protože je to opravdu důležité,“ sdělila naše nejznámější cvičitelka.

Módní návrhářka a koučka Vlaďka Kouřilová má ke kosmetickým přípravkům velmi blízko, proto je na péči v salonech velmi přísná. „Pro mě je návštěva salónu zásadní v tom, že to není jen o té poskytované službě, ale musím se tam cítit dobře. A protože jsem vystudovaný farmaceut, tak každý produkt, který vezmu do ruky, dokážu podle složení rozklíčovat a odhadnout, jestli mi bude nebo nebude vyhovovat. Ve směru péče v salonech jsem velmi vybíravá. Je pro mě důležitá nejen procedura a produkty, s kterými se v salonu pracuje, ale hlavně člověk, který tu činnost vykonává. Založení AKO ČR mi přijde super v tom, že může vyrovnávat nuance, kdy někde něco nefunguje. Může to pomoct ve vzdělávání odborníků, což je pro mě velmi důležité, a zároveň to pomůže zkvalitňovat péči klientskou,“ vysvětlila autorka módní značky Moment.

Mezi hosty nechyběla ani herečka Bára Fišerová, která nikdy neměla problém s pletí, proto kosmetické salony příliš nevyhledává, ale do péče kadeřníka se svěřuje pravidelně. Začínající zpěvačka Lucia Sosna se o pleť stará svědomitě a i pro ni je zásadní, aby se v salonu cítila dobře.

Celým odpoledním programem provedla moderátorka Štěpánka Duchková, která je známá tím, že se o sebe pravidelně stará. Kosmetika a kadeřník jsou tak pro ni pravidelným časem na odpočinek.

Všechny přítomné dámy se těší, že se opět sejdou na zářijovém AKO Beauty kongresu, který proběhne 15. 9. 2023 v Praze v krásném prostoru Spojka Karlín. Kromě odborných přednášek a workshopů budou vyhlášeny také Beauty Award, tedy ceny pro nejlepší kosmetičku/kosmetika roku, manikérku/manikéra roku, pedikérku/pedikéra roku a kadeřnici/kadeřníka roku. V rámci programu proběhne také přednáška o vědomé komunikaci se Simonou Babčákovou či křest odborných publikací. Patronkou AKO Beauty kongresu se stala Pavlína Němcová. Více informací a možnost přihlášení na www.akocr.cz

Partnery AKO Beauty kongresu 2023 jsou: Alfa 24, Lan Medical Group, LPG KP Medical, Dr. Baumann, DermapenWorld, Oxynergy Paris, Doelis Aestetic, Les Thermes Marins De Saint Malo Cosmetic, Phytoceane, Beauty akademie, Bruno Vassari, Primavera Andorrana, Depilujeme.cz a BeautySense.

O AKO ČR
Asociace kosmetických a kadeřnických oborů ČR v současné době skýtá 350 členů. Vytváří dialog mezi kosmetickými obory, státními institucemi a spolky. Spojuje tak odborníky z oborů kosmetika, pedikúra, manikúra, make-up, vizážistika, permanentní make-up, masáže a příbuzné obory. V těchto oborech podporuje podnikatelské prostředí, zajišťuje informovanost ekonomického a právního charakteru. Předává odborné informace, sjednocuje vzdělávací aktivity dalšího vzdělávání a podporuje aktivity týkající se zvyšování prestiže těchto oborů.  AKO ČR je také součástí Hospodářské komory a v rámci této spolupráce se podílí na změně nebo úpravě zákonů týkajících se služeb obecně.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama